dinsdag 8 mei 2012

Roller Coaster

De bergen liggen al weer mijlenver achter ons. We hebben het geweten. Stijgingspercentages tot 50% zaten ertussen. Ploeteren, zweten, hijgen, hier en daar toch omvallen en weer doorgaan. Als fervente wandelaar denk je dat je een tochtje van een kilometer of acht wel even moet kunnen lopen. Dat viel dus vies tegen. Tegen een berg op lopen is heel andere koek dan hier wat door de weilanden struinen. Maar goed, we mogen toch trots zijn op onszelf aangezien we een hoogteverschil van 1000 meter wandelend overbrugd hebben. Om het helemaal af te maken zijn we de dag erna met de bergtrein en vervolgens twee gondels helemaal naar de top van de berg geweest. Wandelend waren we tot zo'n 1800 meter gekomen, nu stonden we op ruim 2300 meter, magnifiek.

Tja, dat was Oostenrijk, een heerlijke week. Vervolgens nog lekker een weekje thuis zonder e-mail en al die andere ongein wat op werken zou kunnen lijken. Op koninginnedag naar de Floriade geweest. Ook deze keer weer een mooi park, maar wel schrikbarend commercieel. Jammer. De rest van de week rustig aan gedaan en er af en toe op uit geweest. Twee heerlijke weken dus.

En dan ga je weer aan het werk. Plotseling zit je weer in de mallemolen van allerlei dingen die je om de oren vliegen. Gebeurtenissen die je had gemist in die twee weken. Soms helemaal niet erg, soms onaangenaam en hier en daar een vraag om snelle actie.

Vakantie? Daar ben ik alweer hard aan toe lijkt het wel. Mama mia, de agenda staat alweer helemaal vol met allerlei afspraken en vergaderingen. Het lijkt haast alsof er een afspraak is gemaakt om me met zijn allen tegelijk te bespringen en te bestoken met vragen en afspraakverzoeken. En ik maar denken dat ik het deze week weer rustig kon opbouwen, vergeet het maar.

Afgelopen zondag mocht ik me verheugen in de uitslag van Heerenveen-Feyenoord (2-3). Eindelijk spelen de Rotterdammers weer Europees voetbal op hoog niveau. Met het behalen van de tweede plek in de eredivisie mogen zij voorronde Champions League spelen. Erg leuk. Een leuk onderwerp ook om mensen mee te dollen, vooral in Noord-Brabant :-).

Vandaag ga ik maar eens kijken hoe collega Silbert het werk ervaren heeft in mijn afwezigheid. Hopelijk heel goed. Daarna hebben we samen twee afspraken in Tilburg. Goed om weer even bij te praten en weer samen op te trekken. Gisteren zat ik ruim 400 kilometer alleen in de auto. Ook geen probleem, maar samen is toch gezelliger.

Ik las vandaag een blog over vaagheid en op welke bizarre manieren het woord 'vaag' gebruikt wordt. Volgens mij is deze blog ook redelijk vaag geworden en nogal van de hak op de tak, maar ja, jullie moeten het er maar mee doen. Ik ga maar weer eens aan het werk, want ik las in de krant dat de baas tegenwoordig actief meekijkt via de sociale media. Stel je voor dat hij me betrapt op het schrijven van een blog in werktijd :-).

Ik stap weer in mijn roller coaster die werk heet en ga er weer zoveel mogelijk van genieten.

2 opmerkingen:

  1. Ja, erg vaag!

    Nee, hoor, meer dan duidelijk. Wat ik dan écht vaag vind: liefde voor voetbal! Sorry, daar verlies je mij, maar verder was ik er helemaal bij en heb elk woord van je blog gelezen. Prima!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, tja, Sandra begrijpt ook niets van die liefde voor voetbal. Ik ben een erg passieve kijker hoor en mis vele wedstrijden, ook van het Nederlands elftal. Lig er nooit een minuut wakker van als de favoriete ploeg verliest. Maar als ik dan toch een voorkeur uit mag spreken, dan is het voor Feyenoord. Waarom? Geen idee. Waarschijnlijk omdat ik dat als kind heb meegekregen thuis. Net zoals de liefde voor het geloof trouwens.
      Dank voor vriendelijke woorden van jou als blog-expert :).

      Verwijderen