maandag 25 juni 2012

Verkocht

Regen, regen en nog eens regen op de open dag van de kerk op het landgoed Oud Zandbergen. We arriveren rond half 9 's morgens op het terrein om te helpen bij de kraam van ESDA/Servicecentrum. De kraam is nog leeg, alles staat binnen. We besluiten om binnen te blijven. Het is veel te link om al die boeken in de stromende regen naar buiten te brengen. Gedurende de dag zal blijken dat we een goede beslissing genomen hebben.
In de kelder van het hoofdgebouw is het droog en warm en menig bezoeker komt langs om in de boekendozen te snuffelen en even op te warmen. Al met al is er aan het einde van de dag voldoende verkocht om van een goede omzet te spreken.
Door binnen te blijven mis je natuurlijk wel de gezelligheid van het buitenterrein, dat was wel jammer. Maar droge schoenen en kleding aan het einde van de dag was niet verkeerd.

Vandaag was ik heerlijk aan de wandel. Het was namelijk droog. Van huis uit vertrokken en voor de vuist weg gaan lopen. Iedere keer bedenkend waar ik nu weer eens heen zou gaan. Uiteindelijk werd het Rotterdam, via Zwijndrecht, Heerjansdam en Barendrecht. Hoewel ik al vaker naar Rotterdam gelopen ben, lukt het toch steeds weer om een andere route te nemen. Vandaag was ideaal wandelweer. Helaas voelde ik mijn voeten behoorlijk na ruim 25 kilometer en dat baart me enige zorgen voor de 4daagse. We zullen zien hoe het loopt.

Tijdens de wandeling ging mijn telefoon. Het was de makelaar, met goed nieuws. Het huis is nu definitief verkocht. Vreemd, we zullen nu echt vertrekken uit Dordrecht. Dertien jaar wonen we er nu en met heel veel plezier. Hoe zal het zijn om de randstad in te ruilen voor de provincie met de zachte G? De provincie van Guus Meeuwis. De provincie van de Q-koorts. De provincie met de slimste mensen van de wereld. De provincie waar twee van mijn drie gemeenten zijn.

We zullen zien. Ook daar zal het wel weer wennen, net zoals in Leeuwarden en Dordrecht. In ieder geval is het huis verkocht. En nu als een speer op zoek naar iets anders.

3 opmerkingen:

  1. Tjonge Bert, dat is nog eens goed nieuws Bert!
    De provincie met de stad die het wereld kampioenschap robot voetbal heeft gewonnen.
    Welkom in het rijke Brabantse leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De provincie met de zachte 'g'. Good memories indeed. Spannend om daar weer opnieuw te starten. Succes met zoeken naar iets nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi proficiat met de verkoop van jullie dordse huis en nu snel op zoek naar een huisje in de buurt

    BeantwoordenVerwijderen