maandag 30 januari 2012

Werken en lezen

Het is een drukke tijd met veel afspraken. Daarnaast enkele zaken om te overdenken en waar ik nog antwoord op moet geven. Weinig in de trein gezeten en daarom niet zo heel veel gelezen. Toch ben ik nog wel in een paar boeken bezig. Nog steeds heb ik het boek over Congo niet uit, maar het vordert gestaag. Prachtig beschreven geschiedenis. Ik verwacht dat ik dit boek in de komende weken wel zal uitlezen. Mijn treinboek is een boek van Ouweneel uit zijn theologische reeks: De kerk, deel 2. Interessant leeswerk. Een volgend boek is alweer aangeschaft: Ravelli, de vliegenvanger. Een boek over een geestelijke die verschillende affaires heeft met vrouwen, die de tweede wereldoorlog overleefd door in het kantoor van een commandant vliegen te vangen en die later een leven leidt als een soort dandy. Gebaseerd op ware feiten. Ben benieuwd.

Intussen heb ik wel heel veel in de auto gezeten. Gelukkig kan ik die kilometers gedeeltelijk delen met collega Silbert door samen te carpoolen. Vorige week waren we enkele malen in Eindhoven en Helmond, een keer in Merselo, in de buurt van Venray en mocht ik me ook nog laten zien in Best voor een huisbezoek en tweemaal in Huis ter Heide voor vergaderingen op het hoofdkantoor van de kerk.

Op zaterdag stond er een dienst in Tilburg op de rol en daarna nog een bijeenkomst in Eindhoven. Zondag hielpen we een familielid verhuizen en vandaag was ik alweer in Huis ter Heide voor een predikanten bijeenkomst. Morgen vergaderen in Tilburg, woensdag naar Eindhoven en donderdag en zaterdag naar Heerlen.

Op het hoofdkantoor wordt de financiele crisis langzaamaan ook gevoeld en worden we opgeroepen efficient met onze kilometers om te gaan. Tja, we doen ons best, maar ik vrees dat er ook dit jaar weer heel wat autokilometers weggereden zullen worden. Ik probeer wel op gezette tijden om met de trein te reizen, maar dat is lang niet altijd een optie. Overigens vloog vandaag de vijfde versnelling eruit en bij navraag in de garage werd er erg bedenkelijk gekeken. Kassa dus. Morgen gaan ze er serieus naar kijken en krijg ik ook een prijsopgave. De auto is 12 jaar oud en heeft een kilometerstand van bijna 335.000. Ik zal dan ook serieus na moeten denken of ik er nog veel geld in wil steken. We zullen zien. Eerst morgen maar eens afwachten. Hoop doet leven. Misschien valt het mee.

Vanavond een avondje vrij. Even op adem komen voor een goed gevulde week. Het leven is mooi.

1 opmerking:

  1. Heb je nog tijd om te ademen?!
    Oh ja, vanavond. Geniet er dan maar van, want daarna wordt het weer doorstomen! Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen