vrijdag 9 maart 2012

Bijna lente

De donkere dagen na Kerst zijn bijna verleden tijd. 's Morgens bij het opstaan schijnt het licht weer door de ramen en ook 's avonds bij vertrek naar vergaderingen of anderssoortige afspraken is het weer mogelijk om even naar het thuisfront te zwaaien bij het wegrijden.
Ik geloof niet dat ik erg veel last heb gehad van een winterdip, maar ik moet toegeven dat het lengen van de dagen me zeer gelegen komt. Het is weer lang genoeg donker geweest.

Zelfs de aangifte inkomstenbelasting kan mij niet van mijn voorjaarsgeluk afbrengen. Uiteraard mag er weer (fors) bijbetaald worden, maar dit is een jaarlijks mantra waar goed rekening mee gehouden wordt. Dat de aanslag voor de zorgverzekeringswet dit jaar door de 'wijze dames en heren' in Den Haag met maar liefst 500 euro verhoogd is, is overigens wel een flinke tegenvaller.

Deze week geen wandeling maar wel diverse interessante afspraken. Eerst op zondagavond een ledenvergadering in Eindhoven. Deze werd helaas zeer slecht bezocht. We zullen ons moeten beraden op de zin van dergelijke vergaderingen of, misschien beter, op de aantrekkelijkheid van zulke bijeenkomsten. Wellicht zal de opzet moeten veranderen, of het vergadermoment anders gekozen. We gaan er eens over nadenken.

Daarna op maandag een bijbelstudie bij een doopkandidaat. Altijd leuk om positief en constructief met mensen ergens naartoe te werken. Gedurende de dag was ik al bezig geweest met enkele huiselijke zaken en het lezen van werkgerelateerd materiaal, het maken van verslagen en andere administratieve zaken.

De dinsdag stond in het teken van vergaderen. Eerst 's morgens nog wat lees - en computerwerk verricht en vervolgens naar Huis ter Heide voor een redactievergadering van 'Contact', het kwartaalblad van ESDA. Aansluitend een kort overleg voor schrijfcursus 2, waar onder de bezielende leiding van Lydia Lijkendijk hopelijk weer veel geleerd en gelachen zal worden. Er zit trouwens wel een onderdeel in waar ik minder blij mee ben. We gaan mensen interviewen. Daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan, maar ja, het zit nu eenmaal in het pakket dus het moet maar. Hierna nog een ouderlingenoverleg in Eindhoven waar we weer op een gemoedelijke manier de gang van zaken in de gemeente konden laten passeren.

De woensdagochtend is gereserveerd voor een gezellig bakje koffie met Sandra, in de stad. Daarna zou ik twee afspraken hebben in Heerlen en Eindhoven, maar die gingen allebei niet door. Dat gaf ruimschoots de gelegenheid om verder te gaan met leeswerk en andere administratieve zaken. En laten we eerlijk zijn, eens een dagje en vooral ook avond thuis, is helemaal niet verkeerd.

De donderdag werd besteed aan boodschappen doen, verslagen schrijven, leeswerk en een overleg in Tilburg. En passant kreeg ik op weg naar huis de winst bij FC Twente en de bedroevende tussenstand voor PSV mee. Achteraf gezien valt de schade nog enigszins mee met 4-2 en mocht ook AZ de winst pakken.

Vandaag heb ik alweer een verslag geschreven, het e-mailverkeer verwerkt en (bijna) een blog geschreven. Er ligt nog leeswerk en diverse preekvoorbereidingen op me te wachten. Voor een deel zal dat vandaag verwerkt worden, maar gelukkig is er ook volgende week nog tijd om daar mee verder te gaan.

Morgen een dienst in Eindhoven met aansluitend een middagprogramma. De zon schijnt, het leven is mooi. Nu eerst koffie.

6 opmerkingen:

  1. Blog of verslaglegging?
    De weinige bespiegelingen tussendoor laten nauwelijks iets van de gedachtenspinsels van Bert zien. Jammer ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, het is niet altijd even diepgravend Peter. Misschien deze keer meer een soort dagboek effect. Een volgende keer wellicht weer een onderwerp dat me die week heeft beziggehouden. Gelukkig is mijn blog geen verplicht leeswerk :-)
      Goed weekend.

      Verwijderen
  2. Yepp laat het voorjaar maar komen.
    Heb ook absoluut geen winterdip maar desalnietemin ben ik klaar voor het voorjaar en vele wandel KM.
    Tot sabbath.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed Evelyne. Nou ken ik je ook als een mateloze positivo, dus ik kan me ook totaal geen winterdip voorstellen bij jou.

      Groetjes.

      Verwijderen
  3. Oh ja... hier zit een ernstige winterdipper. Zelfs zo erg dat ik soms dacht: is dit werkelijk een winterdip of iets ergers? Alleen al die gedachtenspinsel maakte het duidelijk.
    Ik heb de pui open, en geniet met volle teugen van de zon die zó haar best doet om weer warmte in onze richting te brengen.
    Zo lees ik je blog met interesse, want ik hou van hoe anderen hun tijd besteden, maar je eerste en laatste zinnen raken me het meest! Bedankt weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat ook deze niet zo diepzinnige blog iets voor je kan betekenen Irene. :-)
      Fijn weekend en geniet van het zonnetje.

      Verwijderen