donderdag 19 juli 2012

Regen, wind en zonneschijn

Vandaag was een dag van van alles wat. Bij de start was het fris, maar goed te doen. Buiten de stad was de wind goed voelbaar en hier en daar zelfs aan de koude kant. Een enkel buitje waar niemand bang van werd en lekker doorlopen. Tot we op de 50 kilometer lus liepen opweg naar Ottersum. Een plensbui en niet zomaar een. Slagregens en windvlagen. Koud en binnen de kortste keren drijfnat, ook met regenponcho. Natte voeten natuurlijk en nog niet eens op de helft. Als dat maar goed gaat.

Ottersum is halverwege en een stop was dringend gewenst voor mij. Buiten was geen optie, maar gelukkig vonden we een cafeetje waar het nog niet heel druk was. Lekkere kom soep besteld en een kleine 3 kwartier gezeten.

Eerst maar weer eens op weg. De schoenen waren nog drijfnat dus droge sokken zouden niet veel helpen. Onderweg toch maar gewisseld. Inmiddels scheen er een aangenaam zonnetje. 7 Heuvelenweg ging prima vandaag, maar de man met de hamer kwam in Berg en Dal. Even gerust en inmiddels toch wel behoorlijk gevoelige voeten. Na het rusten geprobeerd een eigen ritme te vinden voor de laatste 5 kilometer. Dat ging goed en rond 14.15 uur waren we weer binnen. Hoewel de voeten gevoelig zijn, zijn er nog steeds geen blaren, dus dat is gunstig. Morgen nog 1 dag en dan zit het er weer op. Hopelijk zal ik het deze keer dan toch wel gaan halen? Over die andere twee mannen hoef ik me geen zorgen te maken, dat zijn bikkels die gewoon doorkachelen. Ze rusten omdat ik dat wil. Goed gevoel hoor, als er naar je geluisterd wordt :-).

Nu eerst maar weer slapen. Morgen hopen op nog een goede dag en dan zit het er weer op. Vier dagen is wat mij betreft ook ruim voldoende.

3 opmerkingen:

  1. Jullie zijn alle drie toppers! Ik doe jullie echt niet na :) En ik ben erg blij dat je nog geen blaren hebt!
    Succes met de laatste loodjes morgen! =D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zwaar onder de indruk. Ga voor de finish Bert. Je bent al zo ver. Vergelijk je niet met de bikkels, maar ga met ze mee. Laat zien dat jij er ook een bent. Of in ieder geval je best hebt gedaan. Ik vind wat je nu al deed enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi, zoals jullie inmiddels wel vernomen hebben (Ashley was zelfs in Nijmegen) hebben we het gehaald. De laatste dag was zwaar maar ook bijzonder. Zoveel mensen langs de kant en zo veel gezelligheid en aanmoedigingen, top. Ben blij dat het erop zit, maar was zeker weer geweldig om bij te zijn. Over de 4daagse van 2013 besluit ik pas volgend jaar :-).

      Verwijderen