dinsdag 6 september 2011

Eindelijk weer online

De afgelopen twee weken is het stil geweest rondom mijn schrijfsels. Dat kwam omdat mijn andere weblog tot op de dag van vandaag uit de lucht is. Bij weblog.nl vonden ze het nodig om alle weblogs te verhuizen. Daar was ongeveer 24 uur voor uitgetrokken geloof ik, maar intussen zijn de blogs al twee weken uit de lucht. Nu ben ik het zat en begin ik gewoon in een andere omgeving opnieuw.

Zo had ik bijvoorbeeld willen schrijven over die pastoor in Liempde die geen mensen wil begraven die euthanasie hebben gepleegd. In mijn optiek een volmaakt belachelijke reactie. Als iemand overlijdt dan geef je die gewoon een nette uitvaart, zonder onderscheid te maken. Natuurlijk besef ik ook dat in de kerken het toepassen van euthanasie gevoelig ligt. Maar dat neemt niet weg dat iemand altijd een nette begrafenis behoort te krijgen. Hopelijk zal ook deze pastoor dat ooit nog gaan inzien.

In de afgelopen paar weken ben ik ook overgestapt van Hyves naar Facebook. Steeds meer mensen maken die overstap en Facebook is nu eenmaal internationaler dan Hyves. Twee van die sites bijhouden is een beetje veel van het goede, dus moest er gekozen worden.

De collega die mij is toegewezen om de kneepjes van het vak te leren is een waardevolle aanwinst. Hij is sociaal, humoristisch en neemt initiatief. Dat komt wel goed met hem, daar heb ik alle vertrouwen in.

De twee oudste kinderen verblijven deze en volgende week in Spanje en hebben het daar prima naar hun zin. Leuk dat broer en zus het samen zo goed kunnen vinden. Ik ervaar dat als een voorrecht. Wat ik ook als een voorrecht beschouw is dat mijn kinderen het kennelijk niet erg vinden om met hun vader op vakantie te gaan. Ik ben daar vorig jaar mee begonnen. Samen met dochterlief ben ik toen naar Schotland afgereisd voor een kleine week. Dit jaar hoop ik met mijn jongste zoon Ierland een paar dagen te bezoeken. Volgend jaar is de oudste zoon aan de beurt en er zijn vage plannen om dan een paar dagen te gaan bergwandelen. Het is mooi om zo een paar dagen met je kinderen te kunnen optrekken. In de zomer ga ik dan uiteraard weer samen met vrouwlief op stap, want dat is ook erg plezierig.

Het leven kan mooi zijn. Natuurlijk komen er ook weleens nare situaties op mijn pad, maar in het algemeen gesproken mag ik zeggen dat ik mij een gezegend mens voel, in alle opzichten.