vrijdag 28 oktober 2011

Helemaal vergeten

Alweer een week thuis en helemaal vergeten om een blog te schrijven. Ierland was geweldig. Prachtig weer, schitterende omgeving. Dublin is een levendige stad, waar het krioelt van wandelaars, bussen en taxi's. Er is een mooi contrast tussen oude en nieuwe bouwstijlen en de inwoners van de stad zijn in het algemeen vriendelijk te noemen.
Howth is een soort schiereiland even buiten Dublin. Daar ben je plotseling in een andere wereld. Als je de haven uitloopt richting het klif dan kom je binnen de kortste keren in een ruig maar goed te belopen gebied terecht met fantastische vergezichten over de Ierse zee. We hebben een flinke wandeling over het klif gemaakt.
Na de bijzondere heenreis viel het ons op hoe goed het weer gedurende de rest van de week was. Op vrijdag zijn we vervolgens zonder problemen weer terug naar huis gereisd. En warempel, aan het begin van deze week is er opeens sprake van ernstige overstromingen en zelfs enkele doden door de wateroverlast. Het kan raar lopen.

Ik was toen inmiddels alweer volop in bedrijf en nu aan het einde van de werkweek lijkt de vakantie alweer lang geleden. Helaas moesten we deze week ook afscheid nemen van iemand die we goed kenden uit onze Frieslandtijd. Zij overleed aan de gevolgen van longkanker op de leeftijd van 56 jaar, veel te jong natuurlijk. Maar het is niet anders. Daarom zijn we gisteren naar Leeuwarden gereden om de dienst bij te wonen. Over een maand mogen we weer die kant op om een dienst op sabbat te verzorgen. Altijd leuk om even terug te keren op het oude honk, hoewel de aanleiding gisteren natuurlijk helemaal niet plezierig was.

Afgelopen sabbat heb ik afscheid genomen in Nijmegen om me vanaf komende maand bezig te gaan houden met Heerlen, lekker naast de deur aangezien ons huis nog steeds in de verkoop staat en wij dus nog in Dordrecht bivakkeren. Het was een leuke dienst met warme woorden en een fijn samenzijn. Ik kijk met een goed gevoel terug op mijn tijd in Nijmegen en vind het jammer dat ik er maar zo kort geweest ben.

Morgen begeef ik me richting Doetinchem voor de dienst. Een kleine, maar gezellige gemeente waar ik ongeveer eens per jaar spreek. En dan zondag naar 't Loo, in de buurt van Zwolle voor de verjaardag van moeders die daar lekker met vakantie is (pa mocht ook mee). Zet het gebak maar vast klaar.

Geen opmerkingen: